Napisala Barbara  /  06. junija, 2024
Preberi prispevek
Napisala Sandra  /  25. maja, 2024
Preberi prispevek

Bralni klub: Queenie (Candice Carty-Williams)

V mesecu juliju smo se v bralnem klubu Mi beremo družili z romanom Queenie, prvencem britanske avtorice jamajških korenin Candice Carty-Williams. Naslovno junakinjo Queenie spoznamo na prelomnici njenega življenja: je v svojih dvajsetih, razpadla je njena tri leta trajajoča zveza, v službi vedno bolj škriplje, ne more si privoščiti svojega stanovanja in za nameček, se v njeno življenje poskuša vrniti njena mama, s katero nista v najboljših odnosih. Roman se odvija v londonski četrti Brixton, ki je znana predvsem po svoji etnični raznolikosti. Gre za družbeni roman, ki združuje številne teme: priseljenstvo, rasizem, ljubezen, duševno zdravje, žensko spolno zdravje, sodobne odnose, sodobna prijateljstva, razmerje moči na delovnem mestu in še kaj.


Št. srečanja: 3. sezona, 4. srečanje
Datum: 13. avgust 2022 & 16. avgust 2022
Trajanje: 19.00-20.50 & 20.00-21.15
Moderatorka: Sandra, @dozadnjestrani
Št. aktivnih udeležencev na prvem srečanju: 6 + moderatorka
Št. aktivnih udeležencev na drugem srečanju: 3 + moderatorka

Mesečno branje za julij 2022
Naslov: Queenie
Avtor: Candice Carty-Williams (1989-)
Prevajalec: Jerca Kos
Založba: Mladinska knjiga
Leto izida: 2019 v izvirniku, 2021 v slovenščini
Št. strani: 405
Žanrska opredelitev: družbeni roman


Poročilo ne vsebuje vsebinskih kvarnikov.

Tokrat smo srečanje izpeljali v dveh delih, saj smo morali prvotni datum prestaviti s prve nedelje v mesecu na 13. avgust. Ker ta datum ni ustrezal vsem, ki so si debate želeli udeležiti, smo dodatno srečanje izpeljali 16. avgusta. Tokratno poročilo bo vsebovalo povzetke iz obeh srečanj skupaj.

Knjiga je na bralkah pustila zelo raznolike vtise: gibali so se vse od navdušenja do mlačnega odziva, od tistih, ki so za Queenie navijali iz dna srca, do tistih, ki jim je glavna junakinja šla močno na živce. Sprva smo se ustavile pri primerjavah z Bridget Jones. Bralke, ki so knjige o Bridget Jones brale, so se strinjale, da bi določene vzporednice lahko potegnili – predvsem z vidika emancipacije ženske. Vendarle pa gre pri Queenie za žensko drugega časa in drugega okolja. Medtem ko Helen Fielding v svojih knjigah ne vzpostavi nekega kritičnega odnosa do navad in odločitev svoje junakinje, so Queenina dejanja vedno pod drobnogledom. Strinjale smo se, da roman nikakor ni romantična komedija, četudi se jo včasih oglašuje kot tako, o čemer priča tudi njena vedno živahna naslovnica. Kot dobro stran tovrstnega oglaševanja smo izpostavile dejstvo, da tako knjiga pride do širšega bralstva. V roke jo vzamejo tudi tisti, ki je sicer morda ne bi (če bi vedeli s kakšnimi temami se roman pravzaprav ukvarja).

Vsem bralkam se je dopadlo, da se roman ukvarja z res številnimi temami, obenem pa z njimi ne deluje prenasičen. V večini smo se vrtele predvsem okrog problematike rasizma. Eno od opažanj je bilo, da je problematika v pripoved vdelana zelo organsko, brez didaktičnega občutka (kot je npr. v Amerikanki Chimamande Ngozi Adichie, ki smo jo brali decembra 2020). Rasizem je del Queeniejenega vsakdana in na ta način je tudi vključen v roman – prek vsakodnevnih mikroagresij v njeni okolici.

Več časa smo namenile tudi pogovoru o duševnem zdravju, ki je rdeča nit romana. Pogovarjale smo se o samodestruktivnosti glavne junakinje in poskušale razumeti razloge in vzroke zanjo, prav tako pa posledice. Izjemno pozitivno se nam je zdelo, da roman spodbuja k psihoterapiji, obenem pa prikaže, da tudi psihoterapija ni velika zmaga, temveč pot z vzponi in padci. Razglabljale smo tudi o tem, kako njena družina gleda na zdravljenje in kako se mnenje o psihoterapiji utegne razlikovati med različnmimi generacijami in kulturami. Obenem smo opazile, da je pozornost namenjene tudi fizičnemu zdravju. Osvežujoče je videti ženske like v ginekološki ambulanti, saj je ta tema prevečkrat še vedno tabu.

Predebatirale smo tudi osrednja ženska prijateljstva; med Queenie in Darcy, Cassandro ter Kyazike. Večine ta prijateljstva niso najbolj prepričala, zato smo iskale morebitne razloge za pomanjkanje podpore s strani prijateljic Queenie in vedenje Queenie v odnosu do prijateljic. Večina bralk je dejala, da ne bi želele biti prijateljice s Queenie, kljub temu da so za njo navijale. Zanimiva nam je bila tudi teorija ene od bralk, da so prijateljstva v romanu površinska, ker gre za prijateljsta po sili razmer (sodelavke, sošolke). Nekdo je še izpostavil, da liki po vedenju delujejo mlajši kot 25 let.

Strinjale smo se, da je humor v knjigi prisoten, a v celoti gledano, ne gre za zabavno knjigo, zlasti ko se bralcu vedno bolj odstirajo razlogi za Queeniejin humor. Pogovarjale smo se tudi o razmerjih glavnega lika – o Tomu, Guyu in Toddu. Mnenja o Tomu so bila deljena; nekatere so se postavile na njegovo stran, spet druge bralke so dejale, da sta bila v zmoti oba. Konsenz je bil, da je bilo njuno razmerje nekako obsojeno na propad. Izpostavile smo tudi nelagodje, ki ga Quenniejine odločitve izzovejo v bralcu, ko nemočno spremlja njene napačne odločitve.


Nekaj smernic za razmislek:

  1. Te lik Queenie spominja na kateri drugi književni lik, s katerim si se srečal_a že prej? Kaj meniš o primerjavah z Bridget Jones?
  2. Poskusi našteti čimveč tem, ki so vključene v roman. Se ti zdi, da so vse v enaki meri dobro razdelane – zakaj ja/ne?
  3. Kako sta predstavljena duševno in fizično zdravje? Kako sta povezana s tematiko rase?
  4. Kako je tema rasizma in rase vključena v samo pripoved? Ali se Queenino stališče do problematike skozi pripoved spreminja? Kako drugi liki gledajo na rasizem in rasno problematiko?
  5. Kako so predstavljena ženska prijateljstva v knjigi? So Darcy, Cassandra in Kyazike dobre prijateljice? Pa Queenie?
  6. Knjigo pogosto opisujejo kot izredno humorno in zabavno – se strinjaš?
  7. Kakšen je bil tvoj prvi vtis Queenie kot lika in kako se je spremenil tekom pripovedi?
  8. Zakaj meniš, da je trajalo tako dolgo, preden je Queenie poiskala pomoč*
  9. Kako gledaš na njena ljubezenska in spolna razmerja?
  10. Kako razvoj Queenie vpliva na razvoj drugih likov in ali se spremenijo tudi oni?

Naslednje klubsko branje je roman Piranesi avtorice Susanne Clarke. 

Beremo ga v mesecu avgustu, video srečanje bo potekalo  11. septembra 2022.

0 komentarjev
4 všečkov
Prejšnji: Amor Towles: PLEMIČ V MOSKVINaslednji: NAJLEPŠE OTROŠKE PRAZNIČNE KNJIGE

Podobni prispevki

Komentiraj

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja